دوره مادها
نوشته شده توسط : پیکی چاپ

دوره مادها

با توجه به یک روایت ماد بزرگ از طرف مشرق تا سیحون و جیحون ادامه دارد و درباره گیلان و مازندران (کادوسیان و ماردها) مانع رسیدن مادها به دریای خزر گردیدند و برخی نظیر کتزیاس اعتقاد دارند که گیلان و مازندران در اواخر عهد ماد از آن جدا شدند. 

 گیلان، گیلان گردی، ییلاقات گیلان

 

آنچه که در اینجا قابل توجه می باشد قلمرو ماد نمی باشد بلکه کانون حکومتی اولیه آن می باشد و  به این معنی می باشد که آذربایجان و قسمتی از کردستان و یا این کانون در شمال کانون حکومتی ایلام بوده‌ است. در وحدت و یکپارچگی جغرافیائی کردستان و گیلان و مازندران شکی وجود ندارد. ملحق شدن و پیوستگی آن ها تنها گسترش بنیه اقتصادی و سیاسی آن ها را یادآور می شود با حفظ استقلال داخلی هر واحد.

 تبلیغات، سایت تبلیغات مشاغل، سایت تبلیغات مشاغل پیکی

 

کادوسیان نیز قبیله‌ای ایرانی بودند که با توجه به استفان بیزانتیین دریاهای خزر و سیاه و  نیز بنا بر استرابو در کرانه جنوب غرب دریای خزر و جنوب ارس میان آلبانی در شمال و ماردی در شرق یعنی در بخش کوهستانی مادیه اطراف پاراچوآتراسمی‌ زندگی می کردند. بنا به گفته ای نی‌نوس شاه آشوری آن ها را شکست داد. در دوره مادها آنان به طور آشکار قدرت این را داشته اند که از استقلالشان محافظت کنند و نیز گفته شده در دوره آرتئس زمانی یک پارسی به نام پارسد که از مادها فرار کرده بود (برادر زن رهبرشان)، آن ها را مجبور کرد با مادها وارد جنگ شوند. شاه مادها را شکست دادند. سپس کادوسیان هرگز تابع شاهان ماد نبوده‌اند و گفته شده تنها این کوروش بود که داوطلبانه فرمانبردارش گردیدند. بر طبق گفته گزنفون، او زمان مرگ پسرش را ساتراپ مادها ارمنیان و کادوسیان نمود.

 پیکی، گروه پیکی، مشاغل پیکی، گروه چاپ و تبلیغات پیکی

 

تا قرن هفتم میلادی٬ گیلان در منطقه نفوذ هخامنشیان٬ سلوکیان٬ اشکانیان و ساسانیان مستقر بود که بر ایران تا قرن هفتم میلادی حکمفرمایی می نمودند. فتح ایران به دست اعراب موجب ظهور تعداد زیادی سلسله‌های محلی در گیلان گردید.

 

نقشه، نقشه پیکی، نقشه ثبت تبلیغات پیکی




:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: